FANDOM

Aleksej Gabarov(1932-1997) bio je osetijski biznismen sa imovinskom imperijom vrednom vise od 100 miliona DEM . Rodjen u Novorosijsku 1932 , sa 17 godina 1949 ucestvovao je u bitci za Staljingrad ali je pukom srecom preziveo a kasnije kada je postao multimilioner govorio je kako ga je drugi svecki rat napravio velikim zivotnim borcem . Sa 30 godina 1962 odlazi u Zapadnu Nemacku gde se zaposljava u jednoj fabrici.
458157 776818 4511 3772 863966W 140 Kohl-635x530.jpg
Nakon 10 godina rada 1972 otvara svoju prvu mesaru a 5 godina kasnije i supermarket . Do kraja 80-ih stekao je imovinu vredu 10 miliona DEM . Kada se raspao SSSR Gabarov se zalagao za nezavisnu Osetiju a u Nemackoj je bio poznat kao osetijski nacionalista . Tokom 90-ih vazio je za velikog anti-komunistu i protivnika SFRSK a sredinom 90-ih kao glavni finansijer Nacionalne Partije Osetije . Ubijen je 21 Oktobra 1997 u Minhenu kada je izlazio iz jedne nemacke banke . Ubistvo nije osvetljeno do dan danas a sve verzije upucuju da je ubijen od strane rezima Severnog Kavkaza jer se ije bavio kriminalnim radnjama jer se sumnja da je postao previse opasan kao glavni finansijer NPO koji je pretio da silnim protestima i .demonstracijama srusi rezim . Bio je poznat po luksuznim donacijama prema NPO a 1996 godine donirao im je dva blindirana vozila tipa Mercedes ,,S 500,, cija je vrednost bila 1 milion DEM . Predpostavlja se da je stranci NPO donirao vise od 5 miliona DEM u periodu 1992-1997 kao i da je bio glavni finasijer Osetijske Nezavisne Novine.

Funkcioneri NPO su mu podigli spomenik na centralnom groblju Krasnodara kao borcu za Osetijsku nezavisnost . Izjava Aleksandra Petrova nakon ubistva Alekseja Gabarova 22 Oktobra 1997 na protestima u centru Krasnodara: ,,Ovaj veliki osetijski patriota samo je jos jedna zrtva u nasoj patriotskoj i postenoj borbi protiv ove izdajnicke vlasti kojoj je vazan samo opstanak na vlasti a sto osetijski narod sirom kavkaza gine to im uopste nije vazno, ali ova velika tragedija nas nece spreciti u nasoj borbi,,