FANDOM

Astrakhanska-1 je prva i jedina nuklaerna elektrana na teritoriji Osetije . Nakon raspada SSSR na prostoru novoformirane Federacije Severnog Kavkaza nije se nalazila nijedna nuklaerna elektrana .
Astrakhanska
U vreme SSSR ovaj region se napajao strujom iz hidroelektrana u juznom kavkazu mada su vecini isticali resursi krajem 90-ih . Vlada FSV suocena sa velikm energetskim problemom odlucila je da sver zemlje napaja energijom iz nuklaernih elektrana . Godine 1992 zapoceta je izgradnja najnovije generacije nuklaernih elektrana koju je izvodila jedna francuska kompanija . Astrakhanska-1 je zavrsena 1995 i imala je snagu da napaja ceo grad Astrakhan .Medjutim posto je u medjuvremenu zapoceo rat u Ceceniji cecenski teroristi su poceli sa pretnjama i pokusajima da razore nuklaerku sto bi imalo nesagledive posledice za celu zemlju . Godine 1996 elektrana je nakon samo godinu dana usled velikih pritisaka zatvorena i stavljena van funkcije iako je u projekat ulozeno vise od milijardu americkih dolara . Elektrana je pocela sa radom tek 2003 nakon velikog rata i nakon konacne stabilizacije drzave . Od 2003 do danas elektrana je cesto bila meta pretnje islamskih terorista sirom svet koji se nalaze u izbeglistvu nakon rata. Nkon velikih kontraverzi u Kurbi je izglasan zakon o zabrani gradnje jos 5 predvidjenih elektrana te je raskinut ugovor vredan skoro 10 milijardi dolara . Osetija se danas okrenula izgradnji hidroelektrana sirom juznog kavkaza.