FANDOM

25 Septembra 1995 godine NATO je zapoceo vazdusni napad na teritoriju SRA uz saglasnost UN . Za prvih mesec dana NATO je potpuno neutralisao protivaznusnu odbranu Ardanije sacinjenu uglavnom od starih PVO Sistema tipa Angara i Neva i unistili kompletnu lovacku avijaciju sastavljenu od 32 aviona SU-17 od cega su 6 oborena u vazdusnoj borbi dok je ostalih 26 unisteno na zemlji . Photo 1360740924911-1-0.jpg

Vazdusna agresija na Socijalisticku Republiku Ardaniju pod nazivom ,,Epirski mir,,. NATO je takodje unistio i 400 od ukupno 1000 tenkova tipa T-62 kao i jos 500 ostalih oklopnih vozila dok je u tim dejstvima poginulo oko 1,000 vojnika Narodne Armije Ardanije . Nakon prvih mesec dana vojska Ardanije je potpuno desetkovana i degrupisana te se povukla u civilne objekte kao i u ruralna podrucja . I pored velikih gubitaka KPA je i dalje kontrolisao situaciju u svojim rukama ali je NATO zapoceo sa gadjanjem civilnih objekata . Srusena je zgrada nacionalne televizije dve rafinerije u Aradanu i u Zici a unisteno je preko 12 mostova kao i kompletna komunalna infrastruktura . Poslednjih dva meseca iako je smanjen intezitet bombardovanja Ardanija je provela zimu kompletno bez struje grejanja i hrane a samo tokom t zime umrlo je vise od 5,000 Ardanaca kao posledica losih uslova . Na kraju bombardovanja poginulo je izmedju 2,000-5,000 Ardanijskih civila a nacinjena je steta veca od 5 milijardi americkih dolara . U ovoj vazdusnoj invaziji NATO je izgubio samo jedan avion tipa F-16 koji je oboren u blizini Zice a pao je u more blizu Grcke obale oba dva pilota su spasena , a takodje NATO-u je oboreno desetak bespilotnih letelica .

Hronologija bombardovanjaУреди

Rta.jpg

Zgrada Radio Televizije Ardanije nakon bombardovanja.

-25 Septembra Americki predsednik Bil Klinton izasao je pred javnost putem CNN-a sa izjavom kako je sve spremno da zapocene vazusna invazija na Ardaniju po dsifrovanim nazivom ,,Epirski Mir,, sa ciljem svrgnavanja diktatorskog rezima Ajdanana . U narednih mesec dana NATO ce unistiti sve 4 avio baze Vojske Ardanije kao i neutralisati PVO Ardanije . 21 Oktobra srusen je jedan NATO avion F-16 sistemom Neva koji je PVO Ardanije uspela da sacuva par sati nakon rusenja baterija je locirana i unistena pri cemu su poginula 4 vojnika VA . Nakon sto je NATO bio siguran da je otklonjena svaga mogucnost od otpora VA sa kopna pokrenuti su napadi na ostale vojne objekte VA . Do kraja Oktobra unistene su sve vojne baze VA a u dotadasnjim dejstvima NATO avijacije poginulo je 300 pripadnika VA kao i jos oko 200 civila.

Ca.jpg

Trenurtak kada je pogodjen Centralni Aradanski most.

-Od 2 Novembra 1995 godine pocinje druga etapa bombardovanja sa znato jacim intezitetom . U tom danu pogodjena je Radio Televizija Ardanije pri cemu je poginulo 100 radnika ovog javnog servisa koji su bili na svojim radnim mestima u trenutku pada bombe a zgrada je potpuno unistena sa nekoliko projektila Tomahavk.

Raf.png

Energetski kompleks u plamenu nakon NATO bombi.

-Tokom 3 Novembra nisu gadjana civilna podrucja da bi 4 Novembra pogodjen je centralni Ardadanski most cime je prekinuta veza izmedju Starog Aradana i Novog Aradanskog naselja samim ti i sa juznim delom Ardanije . Most je pogodjen u prepodnevnim casovima a poginula su dva civila pogodjena gelerima tomahavk raketa.

-Dva sata posle ponoci 5 Novembra pogodjen je Enrgetski kompleks u Novom Aradanskom naselju pri cemu nije bilo civilnih zrtava . Tesko su ostecena rafinerija,glavna gradska trafostanica i toplana a grad je ostao bez struje i grejanja. Ovo je ujedno predstavljao najtezi udar na civilno stanovnistvo Ardanje s obzirom da je zima bila na pragu a da nije bilo sredstava i materijala da se popravi srusena energetska infrastruktura .

Zica.jpg

Rafinerija u Zici.

-6 Novembra unistena su rafinerija i toplana u Zici cime je i jug zemlje ostao bez grejanja . Ovim udarom Ardanija je potpuno paralisana pred zimu koja se vec nazirala . Tog dana drzava pokrece veliku akciju ilegalnog uvoza sporeta iz inostranstva kako bi narod nekako preziveo zimu .

Zm.jpg

Poruseni zeleznicki most.

-7 Novembra pogodjen je zeleznicki most u Aradanu koji je bio alternativa transportu nakon srusenog centralnog mosta , Prilikom rusenja ovog mosta poginulo je 20 vojnika koji su prevozili naoruzanje dzipovima.

Jkh.jpg

Most koji je spajao Zicu sa ostalim saobracajnicama.

-8 Novembra pogodjen je most u Zici kojim je prekinut saobracaj u ovom delu zemlju , a pri ovom gadjanu nije bilo civilnih zrtava . Ovo je bio 10 most koji je srusen u 10 dana cime je znatno ograniceno i potpuno paralisano kretanje ardanijske vojske asfaltiranim saobracajnicama.

Zgrad.jpg

Tsko ostecena Skupstina Ardanije.

-9 Novembra pogodjena je zgrada drazvne skupstine Ardanije pri cemu je osteceno i nekoliko lokalnih objekata u okruzenju . Pri ovom gadjanju poginulo je 30 civila i 10 vojnika koji su cuvali tu zgradu a osteceno je na desetina automobila . Ovo je bilo prvo gadjanje jedne politicke ustanove Ardanije.

Centarl.jpg

Unisteni lokali nakon neuspelog gadjanja zgrade MVA.

-10 Novebra u neuspenom gadjanju objekta ministarstva vojske ardanije tomahavk rakete pale su 100 metara dalje pri cemu je ostecena civilna zgrada i pri cemu je poginulo 5 civila . Ovo je bio prvi put da su NATO projektili promasili metu.

Nov.jpg

Srusena zgrada Nacionalih Novosti Ardanije.

-11 Novembra pogodjena je zgrada Naionalnih Novosti Ardanije pri cemu je poginulo vise od 50 novinara koji su pripremali sutrasnje izdanje . Ovo gadjanje osudjeno je od strane sveta posto je ovo bio drugi slucaj da se rusi zgrada nekog javnog servisa Ardanije .

Fab.jpg

Unistena farbrika elektricnih aparata Argen.

-12 Novembra pogodjena je fabrika akumulatora i elektricnih aparata u Aradanu . U trenutku gadjanja u fabrici je radilo vise od 200 radnika od cega je njih 130 na mestu poginulo dok su ostali teze povredjeni . Ovo je bilo gadjanje sa najvise civilnih zrtava od pocetka bombardovanja iako je NATO obecao da nece gadjati industrijske objekte.

Kbc.jpg

Trenutak kad je pogodjen KBC Ardan.

-13 Novembra dogodio se istorijsko gadjanje kada je pogodjena zgrada Klinicko bolnickog centra Aradan pri cemu je poginulo 230 pacijenata i 50 osoblja klinike . Ovaj gest imao je siroke osude sirom Evrope a rezim Aradana je uverio da NATO ne preza od nicega kako bi ga naterao na predaju .

Amb.jpg

Unistena ambasada Irana.

-14 Novembra pogodjena je ambasada Irana u centru Aradana ali nije bilo zrtava s obzirom da su su diplomate irana vec napustile zemlju . Ovaj gest NATO naisao je na zestoke pretnje Irana koji je cak pretio da ce se ukljuciti direktno u rat . Nakon ovog incidenta predpostavlja se da je Iran tajno pomagao vojsci Ardanije tako sto je uspevao da im prosvercuje male kolicine naoruzanja.

Kk.jpg

Gadjanje civilnog naselja u Zici.

-15 Novembra pale su NATO bombe u samom centru Zici u sred civilnog naselja pri cemu je unisteno na desetine kuca i zgrada a poginulo je i tesko ranjeno preko 200 civila. Nakon ovog indcidenta broj poginulih civila od pocetka bombardovanja dostigao je cak 2000 civila.

War-Torn Pristina, Kosovo.jpg

Zgrada Radio Televizije Kirijakaza nakon gadjanja.

-16 Novembra pogodjena je zgrada Radio Televizije Kirijakza pri cemu su tesko osteceni okolnji objekti . Pri ovom incidentu poginulo je preko 20 novinara i jos oko 10 civila koji su se nasli u blizni gadjanog podrucja.

Nato bombing serbia.jpg

Zalutali Tomahavk projektil u Kirijakazu.

-17 Novembra jedan projektil zalutao u naslje u Kirijakazu pri cemu je poginulo 12 civila .