FANDOM

Logo of FC Dynamo Makhachkala

Grb Dinama iz Mahackale.

Dinamo Mahackala je klub iz istoimenog grada Mahackale osnovan 1946 godine . Za vreme SSSR igrali su u nizerazrednim kavkaskim ligama pod okriljem fudbalskog saveza SSSR . Nakon proglasenja SFRSK 1991 godine Dinamo je startovao u prvoj zajedno sa FK Anzi . Nakon osnivanja lige SFRSK Dinamo i Anzi su postali zestoki rivali s obzirom da su iz istog grada i da predstavljaju dve ralzlicite etnicke grupe . Za Dinamo su navijali uglavnom pravoslavci i to najvise u Dagestanu a bilo ih je i sire . Najveci uspeh kluba u prvoj ligi SFRSK bio je 3 mesto 1994 godine i polufinale kupa 1995 godine . Kada je 1998 godine izbio rat i raspala se liga SFRSK a Mahackala usla u zestoki gradjanski rat 20 Janura 1998 godine ceo tim i strucni stab Dinamo Mahackale avionom su odleteli za Krasnodar gde im je FK Meteor Krasnodar ustupio stadion a onda su pocetkom 1999 godine presli da igraju na novoizgradjeni stadion Dinama iz Krasnodara . U Krasnodaru su ostali sve do 2003 goidine te su proveli ukupno 6 sezonea igrajuci van svog grada . Tokom 1998 i 1999 godine tim je zavrsio sezone na 5 i na 7 mestu a do kraja 1999 godine rukovodstvo je prodalo vise od 8 prvotimaca iz sezone 1998 te je Dinamo 2000,2001,2002,2003 igrao jako slabo i jedva opstajao u ligi . U Mahackalu su se vratili pocetkom 2003 godine kada je obnovjen gradski stadion i iste sezone osvojili 13 poziciju u ligi . Narednih nekoliko godina tim se polako stabilizovao finanskiski i obnovio tim te poceo sa sve boljim igrama . Godine 2003 cetiri funkcionera Dinamo kao i predsednik Bekaj Nazarov 1996-2003 uhapseni su zbog sumnje da su od prodaje ukupno 22 igraca u periodu 1998-2003 prisvojili vise od 2 miliona DEM te su osudjeni na ukupno 10 godina robije . Godine 2005 glavni sponzor kluba postao je NID ciji je finansijski ugovor rastao sa rastom profita firme . Godine 2011 Dinamo je osvojio Prvu Ligu Osetije i obezbedio plasman u Ligu sampiona za sezonu 2011-2012 gde je ispao u grupnoj fazi . Danas je Dinamo Mahackala jedan od najpopularnijih i finansijski najacih klubova u Osetiji .