FANDOM

Jurij Gazdanov(1960-1999) je bivsi osetijski specijalac poginuo 10 Februara 1999 u Bitci kod Mahackale . Rodjen 1960 u Mahackali sa oba roditelja osetijske nacionalnosti . Godine 1984 zavrsava vojnu akademiju i postaje deo specijalne jedinice za operacije protiv kavkaskih separatista .
531px-Jurij Gazdanov

Jurij Gazdanov u rusevinama rodnog grada.

Godine 1991 nakon raspada SSSR Jurij zajedno sa celom jedinicom prelazi u specijalnu jedinicu osetije poznatiju kao ,,Kubanski Tigrovi,, u kojoj ostaje sve do 1996 kada odlazi u penziju . Nakon odlaska u penziju vratio se da zivi u Mahackalu gde je navodno za kratko vreme postao vodja osetijskog klana u juznom delu grada . Prica se takodje da je u Osetiji prodavao ukradene CTV dzipove iz Rusije . I sam je bi opoznat po tome sto je vozio crnog CTV 4000 u Mahackali koji je bio blindiran . Takodje se sumnjici za likvidaciju nekoliko clanova suparnickog klana sa severa grada kao i nekoliko tada imucnih muslimana u Dagestanu . Kada je izbio rat u Dagestanu i nastala blokada Mahackale Jurijij se medju prvima dobrovoljno prijavio da brani grad a pred kraj 1998 obucio je vise od 10,000 dobrovoljaca u kampu kod Kaspijska i poslao ih da brane rodni grad . Ubijen je 10 Februara 1999 snajperskim hitcom sa velike udaljenosti dok je izlazio iz svog dzipa a sumnja se da je njegova likvidacija bila ispanirana od strane DOA posto je Jurij bi oznacen kao vodja osetijske odbrane grada . NJegovo ubistvo uticalo je lose na moral vojske ali su ipak nekako uspeli da odbrane juzni deo grada.