FANDOM

Manaj(Manauy,Manay,Manai,Manayia) je ostrvo u juznom kineskom moru povrsine 73,321 km2 . Ostrvo je pretezno planinsko sa istaknutim ravnicama u pojedinim centralnim i priobalnim delovima ,a najveci planinski vrh je Han Manak 1,742m koji se nalazi na juznom delu ostrva.

Klima je pretezno tropska vlazna i monsunska a monsuni cesto izazivaju poplave cesce na severu a redje na jugu ostrva .
671px-Nias Topography

Manajsko Ostrvo

Privreda Manaja se zasniva na poljoprivredi, turizmu i industriji pretezno na jugu ostrva. Ostrvo ima 10 miliona stanovnika i naseljava ga narod Manajakoji su etnicki podeljeni na: Severni Manajci 72% i Juzni Manajci 28% . Ostrvo je od 1823 pa sve do nezavisnosti 1962 bilo pod britanskom upravom . Osam godina nakon nezavisnosti 1970 godine MRA(Manajska Revolucionarna Armija) podigla je ustanak protiv Manajskog diktatora Sabada Han Bundaja i izazvala gradjanski rat sa ciljem da preuzme vlast nad celim ostrvom . Nakon sedmogodisnjeg rata 1977 godine ostrvo je sporazumno podeljeno na dva dela na Juzni Manaj pro americki orijentisan i Severni Manaj pro sovjetski orijentisan . Danas je ostrvo podeljeno vojnim zidom i pod stalnim tenzijama slicno kao na Korejskom poluostrvu . Juzni Manaj je tokom 1990-ih godina doziveo ekonomski bum usled stranih investicija a danas ima cak 10 puta veci zivotni standard nego sever koji je usled opste izolacije i medjunarodnih sankcija u ocajnom socijalnom i ekonomskom stanju.