FANDOM

NPO

NPO(Nacionalna Partija Osetije)-(Natzionalny Party oz Osseti)-(National Party of Ossetia) osnovana je 1991 nakon raspada SSSR i proglasenja nezavisnosti Osetije . Na prvim parlamentarnim izborima izgubili su ubedljivo od SPO sa 39% prema 21% te nisu hteli u koaliciju sve do izbora 1994 kada su osvojili vecinu glasova . Njihova politicki program je bio agresivno resavanje kavkaskog pitanja ukidanjem autonomija i po potrebi ratnim dejstvom na teritoriji severnog kavkaza dok su se socijalisti opredelili za mirnu politiku i resevanje problema diplomatskim putem . Narod nije hteo rat a socijalisti su 1992 dodelili apsolutne autonomije na severnom kavkazu i ugrozili manjinsko stanovnistvo oseta u tim oblastima . Od 1992 poceli su sve nasilniji sukobi izmedju muslimanskog i hriscanskog stanovnistva na jugu drzave . Godine 1994 Cecenija je proglasila nezavisnost a vlada je sedela skrstenih ruku i obecavala diplomatsko resenje . Narodu je vise bilo dosta nasilja i diplomatije socijalista godine 1994 Aleksandar Petrov je odrzao opozicioni skup na stadionu FK Kuban gde se skupilo vise od 50,000 ljudi . On je kazao kako je proglasnje nezavisne Cecenije neregularno i zalagao se za vojnu intervenciju . Ljudi sa juga drzave su masovno dolazili u prestonicu na demonstracije protiv Socijalista za koje su i sami prvobitno glasali a 1994 i vlada je ubrzo pala u martu 1994 . Na vlast dolazi NPO i odmah salje trupe u Ceceniju koje su nakon jednogodinjeg rata osvojile i grozni i postavile svoju vladu . Petrov je tada govorio da ovo treba da bude primer ostalim drzavama kako ce proci u slucaju da proglase nezavinsnost . Pritisci medjunarodne zajednice bili su sve veci kao i zolacija zemlje medjutim rejting NPO je sve vise rastao je je narod zeleo da neku kaze stop teroru od strane muslimanskog naroda na kavkazu. Tokom i nakon rata NPO je bio podrzavan od strane naroda a Petrov smatran herojem jer je rat vodio pametno i etnicki ocistio gotovo ceo Kavkaz jedino nije nasao resenje za ratobornu Ceceniju koja je 2001 proglasila nezavisnot . Petrov je nakon 2001 prema Ceceniji igrao lukavu igru destablliizacije i blokade ove nepriznate drzave on je 2001 privoljio Gruziju da uvede opste sankcije Ceceniji sto je dovelo ovu drzavu do opsteg haosa i siromastva . Nakon rata u Aphaziji e 2008 Gruzija je povukla sankcije prema Cecenije zbog cinjenice da je Petrov dozvolio Ruskim snagama da deluju u Gruziji preko teritorije Osetije . Cecenija je od 2008 pocela masnovno da se naoruzava kupujuci modernu tehniku sa svih strana sto je dodatno podgreva situaciju na Kavkazu i mozda vodi u novi rat .

Parlamentarni izbori 1998

Parlamentarni izbori 2003

Parlamentarni izbori 2008

Parlamentarni izbori 2013