FANDOM

Pred

Nazet Al Hazet(1940) rodjen u Tartufi gradu na obali centralnog dela Samana . Godine 1962 bio je jedan od vodja pokreta mladih iz Tartufe koji su se zalagali za nezavisnost Samana .Odmah po stvaranju vrhovnog samanskog Komiteta Nazet je postao jedan od njenih najmldajih clanova a nagradjen je i ordenom za nenasilnu borbu protiv Britanske okupacije. Godine 1973 komitet ga je postavio na mesto zamenika ministra odbrane , gde je vrsio funkciju sve do 1984 kada je i sam postao ministar odbrane . Njegov ministarski period ostace upamcen po tome sto je od Samaske vojske napravio modernu naprednu visoko obucenu i disciplinovanu vojsku i kupio naoruzanje od SSSR u vrednosti od 10 milijardi dolara . U potrebu za ogromna ulaganja u vojsku komitet je ubedio pre svega zbog iransko-irackog rata i sve vecih tenzija na Arabijskom poluostrvu . S obzirom na postignute uspehe vrhovni komitet samana ga je 1991 postavio za vrhovnog vodju ujedinjenog samana . On se vec 1992 nasao u velikom iskusenju izgubio je vaznog saveznmika SSSR a nezadovoljstvo Marsuta potpomognuti Americkom podrskom eskaliralo je u pravi gradjanski rat koji je trajao sve do 1994 kada je MOV proterana u Oman . Ubrzo je Nazet optuzio Oman za pruzeno utociste marsutskim pobunjenicima i pomoci pri njihovom pregrupisavanju . Nazet je iamo informacije da se MOV pregrupisao i znatno pojacao brojnom americkom opremom te je naredio vazdusni napada hemijskim oruzjem na baze MOV-a na jugu Omana pri cemu je ubijeno 20,000 vojnika MOV i jos oko 5,000 Omanskih civila. Ovim napadaom Nazet je na sebe privukao gnev veceg dela pro-americkih arabijskih drzava te je 1994 odluceno da se izvrsi vazdusna invazija na Saman. On je pune dve godine uspesno odolevao americkoj invaziji i 1996 potpisao mirovni ugovor po kojem je prekinuo granatiranje juznih Omanskih gradova i pristao na Americku vojnu inspekciju te predao sav hemisjki arsenal . Nakon rata Nazet se okrenuo ka Indiji,Kini i Rusiji i uveo embargo na uvoz robe iz SAD . Na vlasti je i dan danas a u Samanu ga smatraju bozanstvom i narodnim herojem koji se odupreo daleko jacem i vecem agresoru i zadrzao cast Samanskog naroda.