FANDOM

UvodУреди

Nakon dolaska na vlast Andre Lovre na celo Jadrana nacionaliste koji preti vojnim povrakom Konavli , i dolaska na vlast u Hrvatskoj nacionaliste Franje Tudjmana koji ne pristaje na razgovore o Konavlama sa Androm Lovrom . Andre Lovro razocaran sporoscu Ujedinjenih Nacija o resenju Jadranske tuzbe povodom nasilnog oduzimanja Konavli Jadranu sve cesce spominje vojnu intervenciju i pocinje naoruzavati Vojsku Jadrana , sto u Zagrebu izaziva veliku paniku zbog cinjenice da je u Konavlama stacionirano svega 200 Hrvatskih slabo naoruzanih vojnika koji bi bili aposlutno nemocni u slucaju napada mnogobrojnije Jadranske Vojske.

Slucaj plenidbaУреди

23 Maja 1991 godine Jadranski policijski patrolni camci presrelisu brod koji je prevozio robu hrvatskog brenda Zagrebeksporta koji je prevozio robu iz Zagreba za Konavle . Nakon pretresa broda Jadranska Policija je zaplenila i oduzela na stotine automatskih pusaka,granata,rucnih bombi i razne druge municije . 12 mornara zajedno sa kapetanom su pritvoren u Centralni zatvor zbog neprijavljenog ilegalnog tovara . Nakon ovog incidenta vlada Hrvatske je optuzila Jadran da je oruzje podmetnuto od strane Jadranske tajne sluzbe , nakon cega dolazi do naglog zahladjenja odnosa . Hrvatski Predsednik Franjo Tudjman preti zatvaranjem granica cime bi trgovinski polozaj Jadrana bio znatno ugrozen .

Ubrzano naoruazavanje Vojske JadranaУреди

Uplasen hrvatskim pretnjama o zatvaranju granica predsednik Jadrana naredjuje ubrzano naoruzavanje Vojske Jadrana . U periodu od 5 Juna do 10 Avgusta 1991 Jadran kupuje naoruzanje u vrednosti vecoj od US$ 100 miliona . Kupljena su 4 helikoptera tipa ,,Puma,, od Portugala za 20 miliona dolara ,