FANDOM

Raspad Socijalisticke Federativne Republike Severni Kavkaz-Jos od osnivanja ove ,,vestacki stvorene drzave videlo se ova drzava nece dugo opstati i mnogi su joj davali maksmimalno 5 do 10 godina postojanja kako je i ispalo na kraju jer je ono opstala svega 7 napetih godina . Nakon sto je zavrsen prvi cecenski rat i operacija ,,kavkaski mir,, 1996 godine teroristicke jedenici na kavkazu bile su samo nakratko potistene da bi vec pocetkom 1997 poceli novi teroristicki napadi na prosoru SFRSK kako na njenu vojsku tako i sve cesce na civile .
2323

Januarski protesti 1998 godina.

Prvi teroristicki napad na civile dogodio se 11 Marta 1997 kada su kao taoci zarobljeni skolarci u jednom selu na granici izmedju osetije i cecenije . Ceceni su pustili 1000 skolaraca tek nakon sto je iz cecenskih zatvora pusteno 3000 cecenskih terorista . To je bio prvi veliki udarac za vlast u Krasnodaru . 7 Aprila 1997 po prvi put desio se teroristicki napad ,,Magistralski incident,, kada je bacena bomba na konvoj vozila pri cemu je poginuo poglavar dagestanske pravoslavne crkve . Tokom 1997 poginulo je vise od 300 civila i oko 1000 vojnika usled raznih napada . Sredinom 1997 opoziciona stranka u osetiji NPO odrzala je miting turneju u vise od 20 gradova sirom Osetije trazenji rusenje aktuelne drzave i vlasti . Na tim skupovima policija je cesto napadala i povredjivala demostrante sto je jos vise povecavalo rejting NPO . SFRSK se zvanicno raspala 14 Januara 1998 kada je pala socijalisticka vlada a osetija na referendumu 20 Januara kada su ujedno bili i prvi osetijski izbori proglasila nezavisnost . Raspad ove drzave zancio je sasvim sigurno veliki rat na Kavkazu izmedju pravoslavaca i muslimana .