FANDOM

Arasa.jpg

Slavlje nakon uspeno izvrsenog puca.

Nakon pucanja hidroelektrane 12 Aprila i velikih poplava u Ardaniji opozicija se okupila u centru Aradana 18 Aprila i zatrazila odrzavanje vanrednih parlamentarnih izbora zbog nesposobnosti vlasti da vodi drzavu . Opozicioni lider Aleksandar Bujpan odrzao je govor 20 Aprila u centru Aradana gde je optuzio trenutnu vlast da je od rusenja Ajdananovog rezima pokrala drzavu za deseine milijardi eura , unistila ekonomiju , ukorenila korupciju i kriminal i dozvolila da zbog nemara i neodrzavanj popusti hidroelektrana Zetra koja je napajala strujom vise od trecine stanovnistva , a samo od posledice poplava Ardanija je pretrpela stetu od 4 milijarde eura . Tog dana u protestima se okupilo vise od 300,000 ljudi koji su proteste nastavili i sutradan kada je vlast na ulice izvela policiju i SOP koji su usli u otvoren sukob sa demonstrantima .
4507EU7.jpg

Pripadnici SOP primenjuju nasilne metode u rasterivanju demonstranata.

Od 20 Aprila do 23 Aprila u skobima sa demonstrantima poginulo je vise od 200 civila dok je jos na hiljade ranjeno i tesko povredjeno . U popodnevnim casovima vojska odkazuje poslusnot vlasti i izlazi na ulice kako bi podrzala narod , dok pripadnici SOP-a okruzuju zgradu vlade i naoruzani spremaju se da sprece eventualni pokusaj nasilnog rusenja vlasti . Nakon visecasovnih pregovora pripadnici SOP-a brojcano nadjacani i okruzeni vojskom odlucuju da se predaju a demonstranti i opozicija zauzimaju zgradu vlade i izvrsavaju puc . 12 Maja 2012 godine odrzan su vanredni izbori u kome je stranka Aleksandra Bujpana Nova Demokratska Partija osvojila vlast sa ubedljivih 63% glasova .