FANDOM

Sarlah je glavn grad Republike Samana,politicki ekonomski i administrativni centar cele drzave . Grad je nastao u 18-veku kao ribarska luka . Danas je ovo jedan moderan grad sa vise od 3 miliona stanovnika predstavlja gotovu polovinu populacije cele drzave . U gradu se nalaze sedista glavnih kompanija u drzavi i jedne od najacih na bliskom istoku Saman Nafta . Grad se nalazi izmedju obale Indijskog mora i Sarlatskih planina koje opkruzuju grad . Ovaj grad je masovno izgradjen uglavnom 70-ih i 80-ih kada se desio bum populacije u citavom Samanu . Glavni simboli grada su:Spomenik Al Hasriju,Zgrada Saman Nafte,Olimpijski Stadion Sarlah kao i prelepi obalski predeo grada koji predstavlja pravu atrakciju za turiste .

Saqlrah

Slika Sarlaha sa obale .

Sarla

Slika Zgrade Saman Nafte iz 2008 .

IstorijaУреди

Sarlah se u istoriji prvi put pojavljuje negde u 18-om veku kao jedna od vaznijih luka na jugu Arabijskog poluostrva . Grad je dobio ekpsanziju pocetkom 20-veka kada su u njega doseljavaju mnogi narodi iz cele Arabije i prihvataju samanizam kao novu religiju . Pocetkom 20-veka grad dozivljava pre svega veliku kulturnu i ekonomsku ekspanziju koja je svoj vrhunac dozivela u drugoj polovini 20 veka kada nastaje Ujedinjeni Saman . U vreme 60-ih i 70-ih sirom grada se grade skole iniverziteti bolnice muzeje stambeni blokovi i siri se gradska luka . Grad je prosao kroz tezak period od 1996 do 1998 kada je tesko ostecen tokom NATO bombardovanja . Tokom bombardovanja unistena su mnoga kulturno-istorijska nasledja kao i mnogi vazni ekonomski i infrastrukturni resursi. Nakon zavrsetka rata grad je kompletno obnovljen .

Ekonomija i infrastrukturaУреди

Sarlah je kulturoloski i ekonomski centar Samana a ekonomija grada zasnovana je na trgovini ,ulsuznom sektoru kao i na pojedinim industrijskim granama . U gradu se nalazi i druga najveca luka u Samanu koja uglavnom sluzi za trgovinsku razmenu sa Afrikom . Iz Sarlaha sa juga pocinje Samanska Primorska Magistrala ka severu do Marsuka . U blizini grada nalazi se Kursa I najveci samanski pogon za preradu morske vode u pijacu pijacu . Takodje unutar Sarlatskih planina nalazi se najveci rezervoar vode na svetu koji ima rezerve za 10 godina za potreba 5 miliona ljudi.

SportУреди

Najpoularniji sport u drzavi je fudbal , a ostali sportovi su uglavnom na amaterskom nivou sa slabim intersesovanjem naroda . Najpopularniji klubovi u gradu su Al-Sarlah i Al-Saman . Najveci gradski stadioni su Olimpijski Stadion Sarlah i stadion Al-Samri . Na Olimpijskom Stadionu Sarlaha nastupa fudbalska reprezentacija Samana.

Gallery Уреди