FANDOM

Sulejmani Ahmetov(1968-2000) je bivski cecenski fudbaler koji je poginuo u saobracajnoj nesreci 2000 godine. Rodjen u Groznom 1968 kao sete cecena islamske veroispovesti . Profesionalnu karijeru je poceo 1986 u Tereku iz Groznog u kojem je igrao do 1990 kada prelazi u FK Kuban . Sa kubanom je osvojio 1991 titulu u SSSR Top Ligi i u dve titule u ligi Severnog Kavkaza 1992 i 1994 i jedan kup 1994 .
Images

Sulejmani Ahmetov.

Za FK Kuban je odigrao ukupno 110 utakmica i postigao 72 gola sto ga cini drugim najboljim strelcom u istoriji kluba. Godine 1995 kada se liga vec zavrsila a Kuban bio sampion Ahmetov je zbog invazije na njegovu rodnu Ceceniju i stradanja velikog broja civila kada je u ratnim dejstvima u Groznom poginuo njegov 15-godisnji brat on je napustio FK Kuban i zarekao se da se vise nikad nece vratiti u Severni Kavkaz . On 1995 dobija super ponudu i odlazi u Nefci iz Bakua za tada 1 milion DEM po sezoni . U Nefciju je igrao sve do 2000 godine kada je poginuo , a odigrao je 120 utakmica i postigao 61 gol i osvojio dve titule sampiona azerbejdzana 1995 i 1996 kao i jednu titulu Prvaka Lige Sampiona Kavkaza 1996 godine . Poginuo je 21 Aprila 2000 godine u okolini Bakua u svom mercedesu kada je na njega naleteo kamion iz suprotnog pravca .Za reprezentaciju SSSR igao je od 1990 do 1992 i postigao ukupno 4 gola dok je za reprezentaciju SK nastupao od 1991 do 1995 i na 50 utakmica postigao 27 golova. Tokom cele karijere bio je upleten u politicke propagande a pocetkom 90-ih vazio je za coveka koji je zagovarao da svi kavkaski narodi zive u jednoj drzavi . Medjutim kada mu je poginuo mladju brat u Cecenskom ratnu 1995 kao civilna zrtva on je napustio FK Kuban i rekao da se vise nikad nece vratiti u vestacko i nasilnicki napravljenu drzavu Socijalistiku Republiku Severni Kavkaz . On se krajem 90-ih zalagao za nezavisnu Ceceniju , a postoje cak price da je finansirao naoruzavanje Cecenske oslobodilacke Armije krajem 90-ih zbog cega mu je navodno osetijska DB namestila saobracajku . Ostace upamcen kao najbolji napadac u istoriji fudbala na Kavkazu i jedan od najboljih u istoriji SSSR.