FANDOM

Terek je grad u Kabardino-Balkariji koji se nalazi na reci Terek po kojoj je 1876 i dobio ime . Nakon drugog svetskog rata u grad se naseljava veliki broj rusa i jermenaca te grad postaje multietnicki .
Krasnodar-city-modern-architecture

Obnovljeni Terek Siti slika iz 2008.

Za vreme SSSR ovde je izgradjeno mnogo stambenih blokova u kojima su zivele zajedno dve kulture i dve religije . Medjutim nakon raspada SSSR u gradu pocinju i prvi etnicki sukobi . Godine 1991 u gradu je zivelo 60,000 muslimana i oko 30,000 hriscana , da bi do 1998 iz grada otislo oko 5,000 hriscana zbog velike medjuetnicke tenzije . Kada je 16 Januara 1998 godine proglasena nezavisna Islamska Republika Kabardino-Balkarija u grad su usle trupe OAKB i naterale na bekstvo gotovo 20,000 civila hriscanske veroispovesti . 12 Aprila 1998 zapoceta je Bitka za Terek koja je trajala sve do Avgusta kada je regularna vojska osetije zajedno sa nekim paravojnim jedinicama ocistila grad od OAKB i proterala vise od 50,000n muslimana iz grada.
Stock-photo-scars-of-war-in-grozny-chechnya-3011141

Grad posle rata slika iz 1999 godine.

Kada je rat zavrsen pocela je rekonstrukcija ratom porusenog grada muslimaski deo grada je potpuno ociscen dok je hriscanski deo obnovljen i tu se do 2002 godine vratilo vise od 20,000 stanovnika . Prema podacima iz 2010 godine u Tereku danas zivi 32,000 stanovnika pretezno Oseta i Jermenaca. Pre gradjanskog rata u gradu je bilo nekoliko industrijskih kompleksa koje su zaposljavale vise od 5,000 ljudi . Danas jepostoje tri velike fabrike koje zajedno zaposljavaju oko 2,000 ljudi . Takodje rafinerija(jedina u Kabardino-Balkariji) koja se nalazi na 5km severno od grada ostala je neostecena tokom rata i danas zaposljava oko 1,000 ljudi. Prosecni GDP grada je 8,300$ po stanovniku sto je iznad proseka regiona i cini Terek ekonomski najrazvijenijim gradom.