FANDOM

Bernezov

Predsednicka funkcija 2008-Уреди

Nakon sto je 10 Februara 2008 sa 62% glasova proglasen za novog predsednika Republike Osetije Bernezov je nastavio da vodi slicnu politiku kao njegov prethodnik Aleksandar Petrov . Iako je najavio poboljsanje odnosa sa Gruzijom i Azerbejdzanom u Avgustu 2008 godine bio je prisiljen da vojno intervenise u Juznoj Osetiji i ulaskom u kratkotrajni rat sa Gruzijom jos vise je pogorsao odnose ove dve zemlje . U narednom periodu podrzao je pripajanje Juzne Osetije sa maticnom Republikom Osetije kao i osnivanje vojske Juzne Osetije . Nakon nasilnih demonstracija 12 Avgusta 2008 u kojem je bilo 4 mrtve osobe i 500 povredjenih zapad ga je proglasio za marionetu Aelksandra Petrova i da Aelksandar Petrov potpuno kontrolise njegove politicke odluke . U nastavku mandata znatno je poboljsao odnose sa Kinom i ekonomsku saradnju podigao na jos veci nivo potpisivanjem ,,Velikog Sporazuma,, koji je podrazumevao kineski kredit u vrednosti od 30 milijardi dolara ulaganja do 2020 godine kojim bi Republika Osetija postala jedan od najvecih kineskih saveznika . Najavio je kompletnu modernizaciju infrastrukture, industrije kao i unapredjenje sportske infrastrukture . Nakon rata sa Gruzijom suocen je sa brojnim ekonomskim i diplomatskim sankcijama od SAD I Evropske Unije na cije nesporovodjenje snazno utice Kina kako bi mogla nesmetano da izvozi svoje proizvode iz Osetijskih luka . Uz pomoc naftnih prihoda Vladimir je uspesno zapoceo modernizaciju vojske kao i razvijanje namenske industrije ciji je izvoz usmerio ka Istoku .