FANDOM

Ujedinjeni Saman
United Saaman

Sharlatian and Marsutian Saaman

Zastava Samana Grb Samana
Flag Coat of Arms
Motto: Dios, Ostrións y Libertad
"God, Union and Liberty"
Anthem: Ujedinjeni Saman
Anthem of Mediterran
Location of Mediterran
Glavni Grad
(i najveci)
Sarlah
14°38′N 90°30′W
Official languages Arabski
Demonym Samanci
President]] Republika presidencial republic
Nazet Al Hazet
Formation 
-Ujedinjeni Saman 1781-1971
 - Republika Saman
September 15, 1871-
Area
 - Total

161,614 km²
Population
 - 2009 estimate
 - Density
.

5,423,000
(2009)
GDP (PPP)
 - Total
 - Per capita
2008 estimate
$83.510 billion
$17,204
GDP (nominal)
 - Total
 - Per capita
2008 estimate
$73.570 billion
$14,584
Gini 43
HDI (2007) 0.821 (high)
Currency
Sabah ($)
(CAP)
Internet TLD www.saa
Calling code +31

Republika ujedinjeni Saman je drzava koja se nalazi na Bliskom istoku na juznom delu Arabijskog poluostrva . Ova zemlja se granici sa Jemenom na jugu sa Saudiskom Arabijom na Zapadu i sa Omanom na Severu .Juzni deo zemlje je uglavnom planinski dok je zapad uglavnom ravnicarski . Najgusce su naseljeni priobalni delovi zemlje gde se nalazi 70% stanovnistva . Glavne privredne grane su ribarstvo, rudarstvo i velike naftne rezerve koje se nalaze u centralnom delu zemlje 75% rezervi u severnom a 25% u juznom delu Samana. Godine 1992 izbija gradjanski rat kada MOA izaziva masovne napade na policiju da bi ubrzo sve preraslo u pravi gradjanski rat koji je trajao sve do 1995 .Posto je vojska samana ugusila pobunu MOA optuzila je SAD i Oman za pomoc i naoruzavanje MOA te je zapoceto bombardovanje Omana balistickim raketama i avionima Godine 1996 NATO i jos neke arabijske zemlje zapocele su vazdusnu invaziju na saman koja je trajala sve do 1998 uz ogromne gubitke NATO te je 10 Januara 1998 potpisan mirovni sporazum na ostrvu Sokotri kojim je prekinuto bombardovanje . Nakon rata Saman se optpuno okrenuo istocnim zemljama pre svega Rusiji i Kini i poceo sa programom obnove ratom razorene drzave . Centralna Samanska Partija ponovo je ucvrstila svoje korene i postala jaca nego ikada a Nazet Al Hazet postao je heroj u narodu posto je uspeo da sacuva samansko jedinstvo . Saman je danas poznat kao jedna mala drzava koja je uspela da pruzi otpor SAD i sacuva svoje interese . Drzava je dans orijentisana na razvoj viske tehnologije i bazira privredu na izvoz nafte kao i na kompletnu rekonstrukciju tesko ostecene infrastrukture .

IstorijaУреди

Samanci su jedan od najmladjih naroda na Arabiskom poluostrvu a prvi istorijski zapis pojavio se 1801 godine kada je Nazet Al Samani osnovao novu i jedinstvenu samansku religiju zasnovanu na veri u pustinjsku silu . Tada dva mala plemena Sarlati i Marsuti iz dva trgovinska grada Sarlah i Marsuk prihvatila su novu religiju . Godine 1862 ova dva plemena dobila su prvi oblik suverenosti pod britanskim protektorijatom . Nezavisnost su prvi put stekli 1962 godine kada su stvorili drzavu Ujedinjeni Saman ujedinjenjem Sarlata i Marsuta i nenasilnim odvajanjem od Britanske kontrole . Ubrzo je stvorena centralni komitet ujedinjenog samana koji je izglasao prvog vodju samana Alheba Al Samrija . Al Samri je proterao britanske naftne kompanije ali je nastavio da gradi dobre odnose sa Britanijom i SAD mada se u vojonoj tehnici uglavnom oslanjao na SSSR . On je za samo 30 godina koliko je vladao samanom uspeo da od male i zaostale nacije sa svega 1,000,000 stanovnika stvori do 1990 drzavu sa bogatom kulturnom tradicijom viskom drzavnim standardom i viskom nivoom obrazovanja i tako stvori najnapredniju naciju na Arapskom poluostrvu .

GeografijaУреди

Centralni deo.jpg

Centralni Masiv Samana

Ova zemlja se granici sa Jemenom na jugu sa Saudiskom Arabijom na Zapadu i sa Omanom na Severu .Juzni deo zemlje je uglavnom planinski dok je zapad uglavnom ravnicarski . Najgusce su naseljeni priobalni delovi zemlje gde se nalazi 70% stanovnistva . Glavne privredne grane su ribarstvo, rudarstvo i velike naftne rezerve koje se nalaze u centralnom delu zemlje 60% rezervi u severnom a 40% u juznom delu Samana. Tokom 70-ih i 80-ih ulozene su milijarde dolara za sisteme navodnavanja te danas Saman ima najvise zelene povrsine na Arabijskom poluostrvu. Zemlja ima i teritoriju pogodnu za uzgoj poljoprivrednih dobara koja je nastala navodnjavanjem velike doline Marshlah sredinom 70-ih . Zemlja ima veliki planski venac koji se prostire iz Jemena poznata pod imenom Markalaz .

Politika i Strani odnosiУреди

Al nazet.jpg

Hazet Al Nazet sa Vladimirom Putinom 2001 godine u Sarlahu .

Republika Saman je republika kojim predsednik ima vrhovnu vlast a Centralna Samanska Partija je drugi najvazniji organ koji donosi zazkone i glasa kao pomoc za vazne odluke . Vlada se nalazi u Sarlahu koji i politicki glavni grad . Saman nema diplomatske odnose sa SAD a najbolje gradi sa Rusijom,Indijom,Kinom i Iranom .

EkonomijaУреди

Ekonomija Samana

Zgradan saman nafte.jpg

Zgrada Saman Nafte u Sarlahu.

Glavne privredne grane su ribarstvo, rudarstvo i velike naftne rezerve koje se nalaze u centralnom delu zemlje 70% rezervi u severnom a 25% u juznom delu Samana . Glavna naftna kompanija je Saman Nafta drzavna kompanija koja je zaduzena za eksploataciju i prodaju nafte i gasa za drzavu . Saman godisnje proizvede negde oko 1,523,000 bbl/po danu od cega izveze negde oko 95% te proizvodnje, a ukupne rezerve nafte se procenjuju na 42.1 billion bbl sto je 10 puta vise od od Omana. Glavni kupci samanske nafte su Kina i Indija koji kupuju 70% samanske nafte i gasa . Takodje ribarstvo je vazna privredna grana koja hrani citavu zemlju i zaposljava 10% stanovnistva . Veliki ekonomski problem za ovu zemlju prestavlja veliak nezaposlenost koja iznosi 30% stanovnistva .Drzava ima veoma razvijen socijalni ssitem zastite stanovnistva tako da i nezaposleni u drzavi imaju solidna primanja . Strane investicije su relativno ogranicene i veliki porez na uvoz kako bi se ojacala domaca industrija . U Samanu sto se tice uvoznih stvari su jedino jeftini automobili bez kojih narod Samana ne moze i to su uglavnom luksuzne limuzine nemacke proizvodnje.

VojskaУреди

Vojska Samana

Pre cepanje zajednicke drzave Saman je imao snaznu vojsku uglavnom sa novom sovjetskom opremom . Raspadom drzave 80% te vojske je pripalo Juznom Samanu . Za vreme bombardovanja 1993 osteceno je malo vojske , jer je vecina vojne opreme bilo sakriveno u tajnim tunelima u planinama sirom cele zemlje .
Su-30.jpg

Saman je 2008 godine kupio 12 aviona SU-35 od Rusije .

U tim tunelima se sakrivala mnogo veca vojska nego sto je SAD mogao ikada da zamisli bilo je vise od 1000 tenkova 2000 topova i 1000 ostalih oklopnih vozila . Ta vojska je velikim delom unitena pri invaziji na Sever 2004-2006 ali do danas je ostalo oko 30% te opreme od pre invazije . Dansnja vojska se opet naoruzava uglavnom novijom i znatno mocnijom opremum takodje uglavnom Ruske i Kineske proizvodnje kao i pre . Neke izvori sumnjaju da je Saman krajem 90-ih poceo da samostalno razvija tajni nuklaerni program ali da su jos uvek na primitivnom nivou istrazivanja i nemaju nuklearnu elektranu . Vojska samana danas ima oko 100,000 vojnika koji aktivno ucestvuju i u obnavljanju infrastrukture zemlje . Tacan vojni budzet se ni dan danas ne zna a neki izvori kazu da iznosi izmedju 2 i 4 milijarde dolara .

StanovnistvoУреди

Prema propisima iz 2009 Saman ima 5,100,000 stanovnika . Sto se tice strukture 78% stanovnistva su Juzni Samanci a 22% su Severno Samanskog porekla . Pre rata Juzni Saman je imao 3,850,000 stanovnika dok je juzni imao 2,100,000 . Posle rata izbeglo je negde oko 700,000 izbeglica uglavnom Severno Samanskog porekla . Nova politika Samana jeste cist Saman sa sto manje Severnih Samanaca . Trenutno godisnji rast stanovnistva iznosi negde oko 6-7% po godini a svake godine rast se poveca za 0,2% . Sto se tice gustine naseljenosti negde oko 80% stanovnistva je smesteno u priobalju dok je 20% uglavnom smesteno u zapadnim i centralnim pustinjama i polupustinjama . Najveci gradovi Samana su:Sarlah,Nazet,Jamen,Sermen i Lursa .

SportУреди

Republika Saman je zemlja sa bogatom istorijom za zemlju sa Bliskog Istoka . Ova zemlja je osvajala razne medalje na svetskim takmicenjeima . Zemlja Ujedinjeni Saman je u periodu 1951-1993 osvojila 2 zlatne i 6 bronzanih medalja u atletici jednu bronzanuu odbojci 1981 i bronzanu u fudbalu 1976 . Ubedljivo najpopularniji sport u Samanu i dan danas je fudbal, za kojim ludi cela zemlja a dva najpopularnija kluba su FK Sarlah i FK Nazet dva najveca rivala a ostali su manje vazni . Nacionalna fudbalska reprzentacija Samana ucestvovala je samo jednom u svojoj istoriji na svetskom prvenstvu 1984 kada su izgubili sve utakmice u grupi protiv Italije,SSSR-s i Nigerije . Saman je poznat i po najvatrenijim navijacima na Bliskom Istoku a najpoznatija navijacka frupa jesu Sarlah Hijene . Ostali manje popularni sportovi su odbojka,rukomet i kosarka .